Ibiza

Indeholder reklame for Hotel MiM Ibiza.

I sidste uge kom vi hjem fra 8 dages ferie på Mallorca og Ibiza. De Baleariske øer er helt klart min favorit i sommer og efteråret grundet den korte flyvetur, de smukke strande og den virkelig behagelige og afslappede, spanske stemning. Denne tur var den bedste af alle vores rejser til de Baleariske øer - mest grundet de to nye steder vi besøgte - Ibiza og Formentera. Vi startede på Mallorca og grundet de få dage vi var der og fordi vi rejser dertil igen i august, så tænker jeg, at jeg vil lave en stor Mallorca guide efter vores tur, for nu har vi efterhånden været på øen så mange gange til at jeg virkelig kan give jer en stor grundig guide.

Men nu vil jeg fortælle jer om vores første tur til smukke, eventyrlige Ibiza - en ø, der er kendt for sine mange fester og ret undervurdet på sin natur. Det er en ø, hvor man virkelig ikke træffer særlig mange danskere og jeg forstår virkelig ikke hvorfor - for det tager kun omkring 30 minutter i fly fra Mallorca og strandene er lige så smukke, som på Mallorca, hvis ikke smukkere. Mange af jer spørger også ind til gode spisteder og selvom vi kun havde fire skønne dage på Ibiza, så skal I selvfølgelig ikke snydes for de restauranter vi nåede at besøge, som er en anbefaling værdig.

Paradiso Art Hotel

Vi startede vores Ibiza tur på den nordlige del af Ibiza i byen Ses Fontanelles, hvor der ligger et hotel, der slår alle hoteller, når det kommer til Instagram-venlige steder. Paradiso er ikke bare et almindeligt pænt hotel, men et kunst boutique hotel. Hotellet tager det meget seriøst og jeg elsker det. Da jeg faldt over det sidste år og så, at det åbnede viste jeg, at jeg måtte besøge det. Alle etager har forskellige farver og begge pools er lyserøde. Når man først ser hotellet, kan man måske tænke, at det er over the top, men når man er der, så føles det super naturligt og afslappet :)

Mim Hotel es Vive - Playa Figureras

De sidste to dage var vi inviteret på to overnatninger på det smukke, Art Deco hotel MiM Ibiza i den sydvestlige del af øen ved det hyggeligste område i Playa Figueretas tæt ved Ibiza old town. Hotellets lokation er helt perfekt, da det ligger et stenkast fra stranden, en lille gåtur til old town og så går der færger til både Ibiza by og Formentera lige nede ved strandpromenaden foran hotellet. Hotellet er så pænt og gennemført og jeg elsker indretningen og lokationen. En fun fact er desuden, at Messi ejer halvdelen af hotellet, så hvis man selv eller har en kæreste, der er fan af ham, så er det helt klart også en oplevelse værd :) Det er så dejligt og smukt et område og helt klart et af de fortrukne steder, når jeg rejser tilbage til Ibiza.

Jeg er vild med hotellets poolområde med de smukke cabanas og interiør i ægte Miami Art Deco stil. Det jeg især elsker ved hotellet er hotellets overskuelige størrelse samt indretning, der giver en ekstra hyggelig stemning.

Fra vores terrasse havde vi en sofa, hvor vi kunne sidde og kigge på denne smukke udsigt til både pool og havet. - i det fjerne kunne man endda ane Formentera i horisonten om morgenen. Det var virkelig magisk!

Hotellet har også en rooftop ved navn Skybar med panoramaudsigt over kysten og byen og en attraktion i sig selv.. Skybar forvandler sig om aftenen til en lounge og en restaurant og det kan jeg varmt anbefale at bruge en aften eller eftermiddag på, da deres service, drinks og mad er helt i top.

Formentera

Lige ude foran vores hotel (MiM) i Playa Figueretas findes der flere både, der sejler til Formentera. Vi var blevet stærkt anbefalet at besøge øen, som jeg havde fået af vide var det rene paradis. Vi var bange for, om vi ville fortryde, at vi valgte en hel dag på Formentera, når vi nu kun havde 4 dage på Ibiza. Men turen var det hele værd. Bådturen tog kun 45 minutter og var en skøn tur med en smuk udsigt hele vejen.

Da vi ankom til Formentera lejede vi nogle cykler og cyklede op på det nordligste punkt af Formentera, hvor Playa de Ses Illetes ligger, som er den smukke naturpark og strand. Formentera minder mig om Carribien med det krystalblå hav og de hvide strande. Det var det rene paradis og at leje en cykel og cykle rundt og se den smukke ø og natur var en af højdepunkterne på hele vores ferie.

Spisteder i Ses Fontanelles

La Pattiserie

Tæt på vores hotel i Ses Sallines fandt vi denne fine morgenmads og churro café med den smukke blomsterhave, som lavede virkelig gode croissanter.

Andy's - Paradiso Art Hotel

Paradiso Art Hotel har også sin egen morgen og middagsmad restaurant ved navn Andy's. Vi havde ikke bestilt morgenmad på hotellet, da vi ville se området, men vi spiste på den på vores sidste dag i byen og morgenmaden smager lige så godt som den ser ud.

El Kiosko

El Kiosko er en af de mest populære restauranter i området. Det er en hyggelig udendørs restaurant med en skøn have. Man skal være forberedt på at stå på venteliste når man kommer, men det går meget hurtigt, da man kan få en drink i baren imens man venter :) Stemningen og betjeningen får topkarakter - pizzaerne var gode, men du får ikke dit livs pizzaoplevelse :)

Esmeralda

Esmeralda ligger lidt skjult lidt udenfor byen, når man tror der ikke er mere by. Det var den bedste restaurant i hele området. Maden er helt gennemført og så har man en fin udsigt til havet. Jeg har ikke et billede, som jeg synes der er værdigt at poste her, udover udsigten. Men stedet skal opleves - og så skal man huske byggespray! :)

Spisesteder i Playa Figueretas og Ibiza old town

Sky Bar - Hotel MiM Ibiza

Sky Bar var nok den bedste spiseoplevelse vi havde i Playa Figueretas. På vores sidste aften havde vi bestilt bord på rooftoppen, hvor de både serverer tapas og sushi og vi prøvede selvfølgelig begge dele, som varmt kan anbefales :) De laver virkelig nogle seje og instagramvenlige drinks som I kan se ovenfor - som blandt andet indebar gin og popcorn, hvor sejt er det lige?

Mar y Playa

Et par minutter væk fra vores hotel ligger der en masse fine restauranter og vi valgte den ene dag at spise middag på Mar y Playa, der ligger lige ud til Figueretas stranden. Jeg fik den bedste risotto og hvis man kan lide det, så skal man helt klart besøge den.

La Solera

I en af sidegaderne til strandpromenaden til Ibiza old town ligger La Solera, som er en lokal og hyggelig restaurant, som har ligget der siden 1955. Det var helt tilfældigt vi fandt den. Her fik vi feriens første paella. Vi valgte den uden skaldyr og den var rigtig god. Selve stedet ligger på et lille torv, som er rigtig hyggelig og ikke for støjende.

Det var alt fra vores helt gennemførte og mindeværdige Ibiza tur. Det er helt klart ikke vores sidste og jeg håber, at jeg snart kan tage nogle dage til den fantastiske ø igen. Jeg er helt forelsket :)

Hvis du skulle få lyst til at bestille en rejse, så kan du spare 10 %, hvis du anvender mit link til Booking.com her*

Indeholder reklamelink, som er markeret med*