Sharm el Sheik 2013 med min kæreste

Som de fleste ved, så elsker jeg at rejse og jeg rejser en del hvert år. Min kuffert er næsten aldrig pakket ud, før jeg er på farten igen. Jeg havde lige været afsted på Club Lasanta Sport med min familie for nok 25. gang, uden at overdrive. Når man er på ferie, hvor der er varme og sol, så slapper man virkelig af og får lige pludselig tid og overskud til at tænke over tingene. Solen gør en i bedre humør og den får en på nye ideer og tanker.

Efter at have været hjemme i et par uger, og min nye dejlige kæreste Steffan og jeg havde offentliggjort at vi var kærester, så tænkte jeg “jeg vil ud at rejse igen og jeg vil gerne prøve at rejse med min kæreste”. Vi satte os derfor til at kigge på rejser. Vi fandt det ene gode tilbud efter det andet, men hver gang vi havde ventet lidt og ville købe det, så var det forsvundet. Da jeg lige havde været på Lasanta Sport, Lanzarote, hvor der kun var godt vejr 3 ud af 7 dage, så tænkte jeg at jeg måtte prøve Egypten, da jeg havde hørt at vejret er meget stabilt og at man altid kan regne med solen.

Efter at have kigget non-stop i en uges tid og til sidst fandt jeg et fantastisk tilbud hos Atlantis rejser. De havde en tur til Egypten i Sharm El Sheik i 8 dage på et lækkert 4+ Stjernet resort med All inklusive - Det skulle da prøves!

Vi fløj tidligt om morgenen og turen skulle have taget 5 timer, men vi landede en time før tid, hvilket var fantastisk. Her var 26 grader og høj sol.
Allerede i lufthavnen i Sharm el Sheik blev vi taget godt imod af en sød guide fra Atlantisrejser, hun var lidt ældre en de guider jeg plejer at møde, og det var dejligt at se at det ikke var teenageguides der arbejder for Atlantis, men mere modne kvinder, som har tjek på tingene og ikke vælger destination, fordi at de har fede gå-i-byen steder. Vores bustur til hotellet tog knap 10 min og så var vi fremme. Vi trådte ind i den store lobby, som duftede af parfume og meget rent og blev taget varmt imod af den søde receptionist Eslam, som fik en ansat til at køre os hen til vores Bungalow med vores kufferter i golfbil. Det tog kun 2 minutter, haha! Da vi kom ind på værelset, var der to kæmpe store senge, kæmpe badeværelse med badekar. Der var plads til en hel familie på dette værelse. Fra vores terasse kunne vi se direkte ud til Royal Wing gæsternes ”private” pool og poolenbaren ”Sun Downer” – poolen var kæmpe og med vandfald og et børneområde, med en legeplads i poolen, så man ville ønske at man var barn igen. Jeg tænkte at livet var vidunderligt og som det første klædte Steffan og jeg om og hoppede i poolen! Så kunne livet ikke blive mere fantastisk 26 grader, luksushotel og i poolen med sin søde kæreste. Efter vi havde badet, ville vi udforske området, men vi var ved at fare vild og I kender sikkert det med, at man på starten af en ferie tænker ”jeg finder aldrig rundt her, det hele er en labyrint”. Den søde receptionist, Eslam tog os på en køretur i golfvogn rundt på resortet og vi så hotellets private strand, samt strandbar, hvor der var mulighed for at se delfiner (hvis man var heldig), snorkle og se Egyptens smukke koraller. Eslam talte imponerende godt engelsk, så der var ingen misforståelser. Meget smilende og venlig mand, som kunne svare på alt og var sød til at fortælle. Solen gik ned allerede 17:30, så vi måtte vente med at se resten af det spændende resort til næste dag og jeg kunne ikke vente!

På hotellet var der tre forskellige poolområder, ”Royal Wing” poolområdet, hvor der lå flest ældre og "fine” folk og hvor der var en afslappet wellness stemning, men alle hotellets gæster var velkomne der, så var der "Animation pool" området, - den fandt vi først frem til på dag to! Den var lige noget for os! Fedt musik, BBQ bar, vandrutjebaner, og min yndlingsferiesport – water gym! Gud hvor var det sjovt! Det var jeg til hver dag 11.30 og der var alt fra bedstefædre med vinger, til unge piger på min egen alder. En dag fik jeg endda lokket Steffan med (han prøvede dog at stikke af). Senere på dagen var der vandpolo og det var lige noget for hotellets mandelige gæster! Da jeg er boldmongol, så valgte jeg at kigge på og heppe fra min liggestol imens jeg tanned, men må sige at min kæreste fik en masse motion dernede. I løbet af dagen var der forskellige aktiviteter, som ”cocktail games”, yoga, bordtennis, tennis og petang og lige fra poolområdet, kunne man gå ned til hotellets private strand, hvor man kunne spise middagsmad, som også var en del af all inclusive og der var alt fra steaks til sushi. Vi var også nede og snorkle med en sød dansk familie, hvor faren var rigtig trænet til at snorkle, så Steffan var ikke så bekymret, selvom der var over 30 meter ned nogle steder og fyldt med fisk. Jeg tog mig også sammen en af dagene og stak hovedet i fra trappen med mit snorkeludstyr og fik fornøjelsen af at se de smukke koraller og de mange forskelligefarvede fisk. Den ene dag var vi ude at se hotellets 18-hullers PGA. golfbane. Et paradis for golfspillere og der var også en stor turnering dernede da vi var der, vi prøvede også at spille lidt, men jeg er ikke så god!

Før aftensmaden tog jeg i hotellets fitness center. Der var forskellige faciliteter og maskiner og min elskede cross-trainer.
Om aftenen var der flere restauranter på resortet, som man kunne vælge at spise på, bl.a. deres buffet, ”Les Palmiers”, hvor vi også spiste morgenmad hver dag – morgenmaden var paradis (Jeg savner den!) Derudover kunne man spise japansk, kinesisk og på en libanesisk restaurant. Vi spiste på den libanesiske den ene aften og vi elsker begge arabisk mad. Det var en fantastisk restaurant, men en fantastisk opvartning. I løbet af aftenen er der også live-shows på hotellet, hvor der er alt fra sang, mavedansere, tryllekunstnere osv. Der var også en vandpibe-cafe og der fik vi mange hyggelige aftenener til at gå. Man kunne nemlig se sport på storskærm udenfor, så der fik vi fornøjelsen af at se Danmark spille kvartfinalen live imens vi røg rygevandpibe nød en drink.

Der var rigtig mange udflugter man kunne tage på og Atlantis-guiderne besøgte hotellet hver dag, for at besvare spørgsmål, og jeg synes at det var en stor og betryggende service. Det er ikke alle rejseselskaber der gør det. Dog var vi ikke ude på nogen udflugter, da vores hotel havde så meget at byde på og tiden fløj afsted.

Vi boede 7 km fra centrum, hvor vi kunne tage en gratis shuttle fra hotellet flere gange om dagen ind til Nama Bay. Naama Bay er en by fyldt med højt musik, butikker, gadesælgere, vandpibe-cafeer osv. Der var vi inde et par gange og jeg fik købt mig en stor pink og guld vandpibe, som min kæreste fik til mig, til en overdådig pris, da han lignede en af de lokale,. Sjovt nok er hans farmor også Egypter, så det hjalp lidt på at jeg ikke blev særlig meget antastet når vi gik hånd i hånd. Derfor slap for de lidt ubehagelige bemærkninger og oplevelser, som der nogle gange på disse ferier kan opstå.

Alt i alt har min tur været fantastisk og jeg har nydt at være sammen med min kæreste 24/7 og jeg glæder mig allerede til at skulle afsted igen og det vil helt sikkert ikke være min sidste gang at jeg besøger Maritim Jolie Ville Golf resort, der er så meget at lave dernede og noget for alle aldre og hver smag. Vi vil helt klart også vælge Atlantis rejser igen, grundet deres fantastiske behandling og deres overkommelige priser, til den fantastiske service, som de udbyder.