Guerilla marketing

Via mit studie, spansk og virksomhedskommunikation, støder jeg på rigtig mange sjove reklamer, men også generelt bare i hverdagen. Nogle er super sjove og inspirerende og andre mere til den platte side. Noget jeg synes der er spændende ved at studere er, at lære noget om markedsføring. Fx synes jeg at det var super interessant at høre, at grunden til, at Coca Cola Zero blev lanceret på markedet, var fordi at mænd følte sig fimsede/feminine ved at troppe op i en butik og bede om en "Coca cola Light". Derfor lancerede Coca Cola "Zeroen". Det er også derfor at emballagen er sort, da den skal symbolisere det maskuline. Nu har Coca Cola så ændret deres strategi med den seneste kampagne, ”Just Add Zero”, hvor målet nu er at lancere den, så den også henvender sig til den kvindelige målgruppe.

Nu har de lavet det, som jeg vil mene hører ind under fænomenet, "Guerilla marketing", hvor de giver 10 danskere chancen for at Bungee Jumpe ved Halvandet i København og vinde fede præmier d. 22. februar. Oprindelig er kampagnen ”født” sidste år i Australien, hvor den gav så gode resultater, at Coca-Cola-gruppen valgte at brede den ud til flere markeder. Jeg synes at det er et FEDT koncept. Tjek videoen ud herunder:

Sponsoreret indlæg.

Synes godt om

Kommentarer

René Najmi
René Najmi,
Nina schive
Nina schive,
Men samtidig henvender den nye Just add Zero reklame sig indtil videre faktisk også kun til mænd, hvis du ser på den objektivisering af kvinder, som foregår i reklamen, og de "mande"-ting, reklamen vælger at portrættere...
IP: 82.99.3.229