SNORKLING TIME

I dag har vi virkelig fået en på opleveren hernede i dejlige Sharm El Sheik. Er der noget jeg elsker, så er det naturens farver. Atlantis arrangerer en masse lækre ture, hvor man bl.a. kan se naturreservater, besøge lokale beduiner, tempofyldt jeepsafari, ride på kameler, besøge templer, og snorkle og mange andre oplevelser. Men da Maritim Jolie Ville har sin egen private strand med koralrev lige nedenfor, følte vi derfor ikke at vi behøvede at tage på tur, for at snorkle. Vi tog derfor ned til hotellets egen private strand i dag på egen hånd og snorklede. Det gjorde vi også sidste år, da vi var hernede og det er en oplevelse, som jeg vil anbefale alle der besøger Egypten, eller rødehavet om at prøve. Lige ud til hotellets strand, findes der det smukkeste koralrev med alverdens farvede fisk, store og små. Sidste år så Steffan en Napoleon fisk og den er altså ret stor, men ualmindelig flot i alle regnbuens farver. Jeg er meget fascineret af naturen og havet, men jeg turde ikke hoppe i og svømme rundt, da jeg er lidt bange for den ”anden verden” nedenunder. Jeg måtte presse mig selv, og hoppede til sidst i, lige ud til stien ved broen og fik set et par fisk. Jeg er rigtig glad for at jeg tog mig sammen til at hoppe i, da det som sagt er en helt anden verden dernede og fiskene er jo mere bange for dig, end du er for dem.

En sofistikeret sport

Godmooorgen hernede fra varmen – én dag tilbage og vi vil ikke hjem, sådan er det, når man er på dejlige ferier, hvor der ikke mangler noget. I går lavede vi noget, som jeg ikke så tit plejer at lave. Steffan og jeg blev nemlig hentet i går morges af Maritim Jolie Villes manager Eslam, som vi kender fra sidste år da vi rejste med Atlantis rejser. Han er super cool at hænge ud og en meget sympatisk mand med humor, og han har boet i USA, så vi forstår hinanden. Han hentede os i en golfvogn og tog os med ud og spille Golf på hotellets gigantiske store GA golfbane, hvor der var en professionel træner, som gav os et golf-kursus. Det var rigtig sjovt, men jeg må desværre erkende, at jeg er stolt af Steffan – Han er virkelig en stjerne til at spille golf og jeg tror, at jeg nok bare skal holde mig til vandaerobics og andre ting, som jeg er god til. Senere på dagen var vi inviteret til et fint golf cocktail arrangement ovre i Royal Wing afdelingen, hvor vi bor. Det var et meget sofistikeret arrangement, med det lækreste mad. Alt hvad hjertet begærer og hvad jeg elsker – som bl.a. er libanesisk, sushi, og lækre små desserter, som var anrettet så fint. Vi faldt i snak med nogle søde mennesker til arrangementet og endte med ikke at tage ind til Naama Bay, så det skal vi i aften, men nu vil jeg smutte, da vi skal ud og snorkle og se koraller og forhåbentlig nogle smukke og farverige fisk. Jeg glæder mig, men jeg er også lidt bange. Hav en dejlig dag.

Kommentarer

Man kan godt træne selvom..

TOP & LEGGINS: STREETAMMO//SOLBRILLER: RAY-BAN//SNEAKERS:NIKE

Misundelse er en grim ting. Men jeg håber i bærer over med, at jeg befinder mig i disse lækre omgivelser I Egypten. I dag har den stået på solbadning og træning. Der er water-gym hver dag hernede om formiddagen og det nyder jeg godt af - musik, sol, og dans i vandet. Det foregår ovre i et af hotellets poolområder, hvor de har to store vandrutsjebaner og en laaang lazy-river pool, som Steffan og jeg rigtig fik benyttet os af i dag. Man må vel gerne lade sin indre vandhund komme frem når man er på ferie? haha. Senere idag var jeg en tur i hotellets fitness, som sagt er Maritim Jolie Ville et all-inclusive hotel med seks restauranter og der er derfor så meget fantastisk mad, som er godt at forbrænde. Vi skulle ha’ været ude at spille lidt golf i dag, men det er rykket til i morgen. Tiden flyver afsted, når man er på ferie.. Lige nu kan jeg slet ikke forstille mig kulden derhjemme. Sådan enn ferie var lige hvad jeg havde brug for. Varme, sol, afslapning hjælper en til at lade op til en hektisk hverdag hjemme i Danmark. Os danskere kunne lære noget om at slappe mere af.. Jeg beundrer egypternes rolige indstilling til tingene, her er der ingen der stresser. Nu vil Steffan og jeg smutte på hotellets vandpibe café - det skal jo prøves :) Hav en dejlig aften.